Ir a página 1, 2, 3, 4, 5  Siguiente  

td align="left" valign="middle" width="100%">
Publicar nuevo tema   Responder al temaPágina 1 de 5
Ver tema anterior :: Ver tema siguiente  
Autor Mensaje
nano2
Metal Seeker

MensajePublicado: Jue Jul 12, 2007 12:47 pm    Asunto: AVANTASIA Responder citando

Tal vez tendria q poner éste tema dentro de "Edguy" pero considero q a pesar de q Avantasia y Edguy tienen el mismo lider y un par de miembros en común, tienen sus diferencias, y eso hace q me guste mas Avantasia.

Avantasia es un proyecto q armo Sammet (lider de Edguy) hace ya unos 5 años si no me equivoco, lanzando el disco "Avantasia, The Metal Opera part I" (mas tarde vendria la "Part II"). Consta en la unión de excelentes músicos principalmente provenientes del género power metal, para formar un "Metal Opera". Sammet ya había demostrado en discos anteriores de Edguy sus ganas de mezclar opera con metal (tampoco sería el primero en hacerlo).

Bueno y así nació Avantasia, q actualmente tiene 2 discos y c ta preparando el 3ero, cada vez con más artistas invitados, vale la pena esucharlo, excelentes ritmos, voces, todo...una composición excelente, lo primero q me hizo acordar fue a la excelente combinación de voces en los coros q hacía Queen, quienes son sin duda padres del rock con Opera, maestros como tantos otros.

Nombre Grupo Personaje / Instrumento

Tobias Sammet Edguy Novicio Gabriel Teclado

Ernie (Michael Kiske) Druida Lugaid Vandroy

David Defeis Virgin Steele Fraile Jakob

Ralf Zdiarstek von Kronberg

Sharon Den Adel Within Anna Held
Temptation

Rob Rock Obispo von Bicken

Oliver Hartmann Papa Clemente IIX

Andre Matos Angra El Elfo

Kai Hansen Gamma Ray El Enano

Timo Tolkki Stratovarius "La voz en la torre"

Henjo Richter Gamma Ray Guitarra

Markus Grosskopf Helloween Bajo

Alex Holzwarth Rhapsody Batería

Norman Meiritz Guitarra Acústica

Frank Tischer Piano

Jens Ludwig Edguy Guitarra Rítmica

Los músicos a los cuales no les puse banda es xq simplemente no loc jejejeje, toda ésta información sobre los músicos y el papel que desempeñan en la banda fue sacada de una página q debo poner:

http://usuarios.lycos.es/machaorl/Biografias/Avantasia.htm
Metal Seeker

MensajePublicado: Jue Jul 12, 2007 12:50 pm    Asunto: Responder citando

ayyyyyyyy salio toda mal la última parte...perdón, me maté armando todo al pedo jejeje. Bueno en un rato un amigo q tiene q ir al centro va a pasar x ak y me voy a comprar la revista de lado oscuro...!!!! iupiiii jajaja

Ya incluyo un par de fotos de avantasia, esperen q soy nuevo y tengo q ir a ver como c hace jejeje.
Metal Seeker

MensajePublicado: Jue Jul 12, 2007 1:00 pm    Asunto: Responder citando

Metal Legend

MensajePublicado: Jue Ago 23, 2007 12:26 am    Asunto: Responder citando

Alice cuper esta confirmado como invitado en la parte tres de avantasia,
parece que esta tercera parte se viene mas rockera que nunca (espero que no Razz )

Rudolf Schenker ex guitarrista de escorpion, tambien confirmado...

y como no podia faltar, va a estar michael kiske tambien....Tobias debe tener un altar de Kiske en la casa Very Happy

pero lo mejor va ser que Avantasia se va a presentar en vivo en el Waken...
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado MSN Messenger
nano2
Metal Seeker

MensajePublicado: Jue Ago 23, 2007 12:34 am    Asunto: Responder citando

Cita:

donde qda eso?? dentro del planeta tierra??? en vivo?? ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh todos ahi?? quiero un video o lo q sea de eso x favor, ya c han presentado en vivo alguna vez?? no c dame respuestas, si tenes algun video lo q sea contactame x mnsaje privado dale? xq nunk encontre nada en vivo de ellos, me conformo pensando q no c presentan en vivo todos
Metal Legend

MensajePublicado: Jue Ago 23, 2007 12:39 am    Asunto: Responder citando

El Waken es para mi el mejor festival de metal del Universo, se realiza en alemania en el 2008, y participan un montonasos de bandas de metal, todas las habidas y por haber, y Tobias confirmo la presencia de Avantasia, y es de suponer que sewra con todos los integrantes,

de avantasia en vivo, en yuotube hay algunos tamas en donde con edguy y con markus (bajista de helloween) hacen el tema avnatsia, y algunos otros, o con andres matos con shaman tambien hay algunos temas da avantasia en vivo
nano2
Metal Seeker

MensajePublicado: Jue Ago 23, 2007 3:55 pm    Asunto: Responder citando

Claro si, el q hace con mattos lo vi, pero ese en realidad es con shaman...no es lo mismo...yo quiero ver una presentacion de todoss en vivo ahi arriba de un escenario!! y el otro q decis de edguy tocando avantasia no lo vi pero xq no quise, me re embolaba verlo...YO QUEIRO A AVANTASIA jajaja.

Bueno ta excelente tonces el festival ese en alemania mas vale q alguien c mande una buena filmacion xq voy a querer verlo todo
Metal Legend

MensajePublicado: Dom Sep 02, 2007 3:30 pm    Asunto: Responder citando

Artehell escribió:
Alice cuper esta confirmado como invitado en la parte tres de avantasia,
parece que esta tercera parte se viene mas rockera que nunca (espero que no Razz )

Rudolf Schenker ex guitarrista de escorpion, tambien confirmado...

y como no podia faltar, va a estar michael kiske tambien....Tobias debe tener un altar de Kiske en la casa Very Happy

Si yo tambien escuché algo de eso... Tendrían que mandarse un DVD en vivo o algo así... sería tremendo! ...si afianaran bien las voces, claro, ajajaja...

"The Scarecrow" - Los que participan: Sascha Paeth, Henjo Richter, Eric Singer, Miro, Michael Kiske, Jorn Lande, Bob Catley, Amanda Somerville Rudolf Schenker, Alice Cooper & Tobias Sammet

MensajePublicado: Dom Sep 02, 2007 3:37 pm    Asunto: Responder citando

Cita:
"The Scarecrow" - Los que participan: Sascha Paeth, Henjo Richter, Eric Singer, Miro, Michael Kiske, Jorn Lande, Bob Catley, Amanda Somerville Rudolf Schenker, Alice Cooper & Tobias Sammet

tas re seguro de esto???????

dame unos detalles mas, y yo tmb voy a entrar a buscar x ahi en internet a ver q averiguo
Metal Legend

MensajePublicado: Dom Sep 02, 2007 4:10 pm    Asunto: Responder citando

nano2 escribió:
Cita:

dame unos detalles mas, y yo tmb voy a entrar a buscar x ahi en internet a ver q averiguo

SI!!!! Enta a www.tobiassammet.com esta todo ahí
Te lo paso (en inglés) desde lo más reciente a lo más viejo:

::September 1st 2007::
NEW AVANTASIA OUT NOVEMBER 16TH

The new Avantasia 6 track albums "Lost In Space Part 1" and "Lost In Space - Part 2" have been postponed and will now be released on November 16th.
"We have produced so much exclusive material for these two epics that we just needed the time. Except from the title track they contain completely different material, classy material, no bonus shit! In addition we decided to put some different video footage on each CD as well. We really had to postpone the release to warrant the Avantasia-quality. But it will be worth the wait: This is the resurrection a project like "Avantasia" deserves. Fans will get two major releases, each for the price of a single. Many thanks to my record company that supported the idea. I know it may be insane businesswise, but the fans will reward it."

The full story album "The Scarecrow" will be released at end of January next year via Nuclear Blast Records.

::August 4th 2007::
TOBIAS SAMMET'S AVANTASIA TO HEADLINE WACKEN 2008

Tobias has just announced that finally he will do what many people had hoped for since the year 2001 when he released the first part of his Avantasia-project. He will perform with Avantasia live on stage as one headliner besides Iron Maiden at Wacken Open Air in 2008.

RUDOLF SCHENKER & ALICE COOPER ON TOBIAS' NEW ALBUM

We have just got the official information that Scorpions-guitarist Rudolf Schenker and US-legend Alice Cooper will appear as guest musicians on Tobias' forthcoming Avantasia-project.

Tobias: "I am really proud and grateful to have Rudolf and Alice as guests on the album. I am glad Rudolf finally managed to do it as the Scorpions have been so busy promoting their new album "Humanity hour1" which I think is their best since 1987. We had to re-schedule the session once and finally we worked things out catching up backstage in Slovakia during a Scorpions/ Edguy show. And what can I say about Alice Cooper? He is a unique American legend! Everybody knows him and all I can say is: I ain't worthy, I ain't worthy! The role he's sung suits him perfectly! Both Rudolf and Alice - did great performances and I am truely blessed to have won them as special guests for my album!" Also starring on Avantasia so far: Sascha Paeth, Henjo Richter, Eric Singer, Miro, Michael Kiske, Jorn Lande, Bob Catley, Amanda Somerville & Tobias himself of course...

MICHAEL KISKE ON AVANTASIA

Michael Kiske (ex-Helloween) is in the studio right now to sing his parts for Tobias' forthcoming Avantasia album. Tobias says: "I love Michael's voice, he is the singer that made me want to become a singer myself twenty years ago. I am happy and proud that he is part of Avantasia again."

::May 4th 2007::
JORN LANDE ON TOBI'S NEW AVANTASIA ALBUM!

Tobias has just finished some recording session with his buddy Jorn Lande (ex-Masterplan) for his new conceptual Avantasia-album "The Scarecrow". The album is scheduled for late summer. An interview of Tobias' can be found here. Keep checking this website for news!

TOBIAS' BAND EDGUY SPECIAL GUEST OF THE SCORPIONS!

Check www.edguy.net to see what's up in the camp of Tobi's main band!

::April 15th 2007::
BOB CATLEY OF MAGNUM ON AVANTASIA!

Tobias has just returned from a trip to England where he did vocal sessions with Bob Catley, lead vocalist of British Epic Rock legend "Magnum", for the upcoming "Avantasia - The Scarecrow" release. Bob Catley had been guest starring on "Avantasia - The Metal Opera pt 2" in 2002 as well.

"Bob is one of the nicest people I've ever met. He's a great singer and true friend. Magnum have always been an incredible influence for me. Magnum producer Mark Stuart tracked and recorded the session at Madhat-Studio in Wolverhampton where the new Magnum Album "Princess Alice And The!Broken Arrow" had been recorded as well.

::March 24th 2007::
NEW AVANTASIA ALBUM "THE SCARECROW"!

As previously reported Tobias is working on a new album of his Rock-operatic AVANTASIA project. The album will have the title "The Scarecrow".

"I am right now in the studio doing some vocal sessions. In about two weeks I am going to fly to England to work with a friend of mine on some vocals. Fans and record companies who are interested always ask me for the names of my guest musicians. I want you all to know that I am blessed to work with the best musicians, but I don't believe in making names more important than the music itself. I am working with some childhood heroes of mine and most important, with great personalities, true friends, and the greatest musicians you can think of. Producer Sascha and I just checked some new recordings and I have the feeling, that this is the strongest stuff we have ever worked on. It's hard to describe the material in a few words, it sounds very powerful, bombastic, very organic and alive. People who loved especially Avantasia part I will love this one, although this time there is a lot more variation in style on there as well.

Of course it's a Metal album, but we even didn't stop at including some Celtic world music elements. But all that matters to me is that the music has to touch the soul and I swear to god: This material goes straight to your soul, because that's where it comes from. Sounds cheesy, but it's true. I am giving you my everything with this record and you will hear that in late summer! - All the best, Tobi"

To see some pictures from the recording sessions, check the photo section.

::March 9th 2007::
AVANTASIA NEWS!

As previously reported Edguy singer Tobias Sammet is working on a new Avantasia album right now. The album is being produced by Sascha Paeth, who is also playing the rhythm guitars. The drums have been played by Kiss-drummer Eric Singer and the bass is being played by Tobias himself.

Tobias: "I can't tell you how happy I am to be able to do this. There is so much creativity in the studio and the material sounds so great. There is so much variety, we got fast songs, mid tempo songs, a few ballads. There are modern elements, epic elements, classic elements. There's no limits in our creativity and I feel blessed that I am allowed to work with the most talented sidekicks I could ever dream of."

The new Avantasia album will be a concept album featuring different singers singing different characters in a story. But the concept itself won't be a sequel of the first two Avantasia albums. Stay tuned for more information.

::January 4th 2007::
ERIC SINGER DRUMMER OF AVANTASIA!

As previously reported Tobias is working on another Avantasia album. KISS' drummer Eric Singer is the drummer of Avantasia this time.

"We've recorded the drums in Hamburg at Vox-Klangstudio, where we recorded the drums of Edguy's Hellfire Club too. Great room, great equipment! Eric is a killer drummer and a cool guy to work with. It is really exciting to hear his interpretation of European style Metal. It definitely adds something fresh and unique to the sound, mainly because he's got a different approach to that kind of music. And although he doesn't do it with Alice Cooper, Kiss and SpongeBob Squarepants' solo band: There IS fast doublebass shit on Avantasia, and Eric did a great job!!! You'll hear it, it's fantastic. Go visit his website www.eric-singer.com and leave him a nice message! Anyway, listening to the material so far I can really say that even though the new Avantasia will be a different conceptual story, the ambition remains the same: To create something epic and big! Or how Eric put it, Let's make some kewl music! No doubt, the spirit of Avantasia is there - in every note. Happy new year everybody and let's have a great and peaceful 2007. - Tobias"

MensajePublicado: Dom Sep 02, 2007 4:13 pm    Asunto: Responder citando

nano2 escribió:

Nano2... "segurA" ...soy nena.. jajajaja

MensajePublicado: Vie Sep 14, 2007 11:43 am    Asunto: Responder citando

Se hacen públicos más invitados para la nueva entrega de AVANTASIA. Roy Khan (KAMELOT/voces), Kai Hansen (GAMMA RAY/guitarras) y Oliver Hartmann se añaden a la lista de Jorn Lande (ex-MASTERPLAN/voces), Bob Catley (MAGNUM/voces), Michael Kiske (ex-HELLOWEEN/voces), Rudolph Schenker (SCORPIONS/guitarras), Alice Cooper (voces) y Amanda Somerville (voces)."The Scarecrow" estará a la venta en enero del 2008.

Los temas del disco son:

"Twisted Mind"'
'The Scarecrow"
"Shelter From The Rain"
"Carry Me Over"
"What Kind Of Love"
"Another Angel Down"
"The Toy Master"
"Devil In The Belfry"
"Cry Just A Little"
"I Don't Believe In Your Love"
"Lost In Space"

info sacada de metalsymphony.com
nano2
Metal Seeker

MensajePublicado: Sab Sep 15, 2007 11:04 pm    Asunto: Responder citando

Lindísima información, pero entonces estos son los que van a participar del nuevo proyecto...q paso con mattos?? me cae bn ese pibe, quiero q este!!!!!!!!
Metal Legend

MensajePublicado: Mar Sep 18, 2007 2:23 pm    Asunto: Responder citando

nano2 escribió:
Lindísima información, pero entonces estos son los que van a participar del nuevo proyecto...q paso con mattos?? me cae bn ese pibe, quiero q este!!!!!!!!

Es verdad!

Pero... a mi no me gustó Matos en The Metal Opera... Yo noto que los demás se lucieron mucho y él... nada. Un tipo que tiene unos agudos para romper los vidrios y en el disco.. nada... Nomás unas partes de relleno ahí... nunca mostró realmente su potencial, una lástima.

MensajePublicado: Mie Sep 19, 2007 3:16 am    Asunto: Responder citando

Bueno convengamos en q es Sammet quien c luce en casi todos los temas, hay temas (y me arriesgo a decir q principalmente en The Metal Opera part II) en los q c les da mas participacion a otros, ejemplo en el tema Neverland donde c notan vocalistas distintos o The Seven Angels donde David De Feis tiene su parte del tema pa el solito. Pero sacando algunas excepciones yo diría q sammet es quien c destaca mas (cosa obviamente razonable), en las partes donde cantan muchos la voz de Tobias se eleva entre las otras siempre y es el el q canta en la mayoria de los temas.

Con ésto estoy tratando de decir es q no c de q partes hablas en las cuales Mattos c podria haber destacado y no lo hizo, poneme ejemplos de alguna cancion, si no me equivoco tiene su pequeña parte en Sign Of The Cross pe no toy seguro...

Saludos compañera avantasiesca, q tamos llevando a cabo la gran subida en la cantidad de comentarios en este pobre tema q no le interesa a nadie SadSadSadSadSadSadSadSadSadSadSad

Ir a página 1, 2, 3, 4, 5  Siguiente  

Cambiar a:  
Podés publicar nuevos temas en este foro
No podés responder a temas en este foro
No podés editar tus mensajes en este foro
No podés borrar tus mensajes en este foro
No podés votar en encuestas en este foro